
No vaadake seda poissi. No vaadake ometi! Milline jõuline asend - jalad harkis, julgelt ettepoole kummarduv ja otse kaamerasse vaatav. Tagasihoidlik, ilma hammasteta naeratus. Vasakul alumisel pildil käed taskus poos, mis tuttav nii paljudelt täiskasvanud modellidega reklaampiltidelt. Ja samasugune maskuliinne käes taskus kutt ka järgmisel leheküljel (üleval paremal nurgas).
Kui vanad need poisid võivad olla? See ülikonnas ehk 11? Ma ei usu, et tal häälemurretki olnud on, aga "õiged" meeste kehahoiakud on talle selgeks saanud.
Seevastu tütarlaps tema kõval - kellele kõrged kontsad alla pandud - naeratab kaamerasse märksa malbemalt. Vaadake ta käsi. Ta hoiab oma sõrmi hellemalt-graatsilisemalt koos, kui ülikonnas poiss. Kui tal taskud oleks, siis loomulikult oleks täiesti välistatud, et ta käed peokleidi taskusse paneks. See ei ole ju viisakas. Ühele tüdrukule.
Soorollide selgeks õppimine ja õpetamine algab aga juba märksa väiksemate laste puhul. Mitmed reklaamide uurijad on pannud tähele, kuidas poisid on reklaampiltidel alati aktiivses tegevuses või jõulisemas asendis, tüdrukud aga passiivsetes poosides.

Samamoodi pesu ja ööriiete lehtedel. Poiss kiikab, autopildiga pidžaama seljas, kaugusesse - valmis seiklusteks. Teise pildi peal on action juba käimas - kutt tulistab meid.
Aga mida teevad tüdrukud? Tüdrukud on passiivsemas asendis ja justkui enesekaitseks on voodi jaluts nende ees. Rääkimata sellest, et neil on muidugi soospetsiifilistes värvides ja tegelastega pidžaamad seljas (sugudele n-ö sobilikest värvidest kirjutasin siin).

Mina nende laste asemel ei sooviks jõuluvanalt sel aastal mitte auto- või printsessipidžaamat, vaid intelligentsemaid ja avatuma meelega täiskasvanud inimesi enda ümber.
Ja sedasama täiskasvanuile endile ka.
Häid pühi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar