Külalispostitus: Anne jõulukaart

2012. aasta minu blogis avab külalispostitus. Autor eelistas anonüümseks jääda.

http://naistemaailm.ee/anne_ja_stiili_joulukaart
Hiljuti saadeti mulle näha ajakirja Anne ja Stiil jõulukaart. Ausalt öeldes tekitas see minus segadust. Hea küll, ma saan aru, et naisteajakiri, aga kas tõesti peab oma lugejale häid jõule soovima anorektlisie prostituudi abil?
Ma olen siiani aru saanud, et A&S peaks pigem nagu olema naisele, kes on progressiivne, iseseisev ja edukas. Sellelt fotolt aga vaatab vastu odava (võiks isegi öelda, et võika) meigiga anorektik, kes näib olevat narkouimas (vaata vaid neid silmi, kaine inimese muljet ta küll ei jäta!) ja kelle käed on vööga kinni köidetud. Kas ajakiri üritab oma lugejatele edastada sõnumit, et naised peaksid teadma, mis on nende koht? Pead olema nii kõhn, et puusaluud paistavad kaugele? Lisaks riietu nagu lits, tõmba end pilve ja lase rihmaga kinni siduda, et teistel (ilmselt siis meestel?) oleks võimalik sinu üle kergesti domineerida?
Mulle kui naisele mõjub see jõulukaart alandavana. Eriti, kuna selle levitajaks on naistele mõeldud ajakiri.

P.S. kui ma küsisin arvamust ühelt naiselt, kelle tööks on teisi inimesi riietada, arvas tema, et ma lihtsalt ei saa aru, mis on stiil. Ma ei teagi, ilmselt on tal õigus ja tuleb lihtsalt möönda, et maitsed on erinevad ning nende üle ei vaielda.




Mida teie arvate? (See küsimus kõlab täiega elu24-likult, aga mind/meid päriselt ka huvitaks.)

3 kommentaari:

=E= ütles ...

Kui minule oleks A&S sellise kaardi saatnud, siis ma oleksin kontakteerunud nende peatoimetaja ja turundusspetsialistiga ning küsinud huvi pärast nende arvamust ja tõlgendust asjale. Ja mulle oleks sobinud vastus "See on iroonia. Puhas iroonia. Ei midagi muud..."
Ma kardan muidugi, et seda vastust sealt ei tuleks. Ma tellisin A/S viimati 2000ndal aastal, toonase mälupildi põhjal küll mingi progressiivse naisteajakirjaga tegemist ei olnud - üsnagi tüüpiline pilt selles kontekstis ausaltöeldes. PEAVADKI puusaluud paistma ja "pidu" käima ju.
Kui mõelda, kes töötavad taoliste ajakirjade juures stilistide-fotograafidena, siis mis sügavust ja feministlikku ideoloogiat sealt nüüd ikka oodata... Et mis Sartre, mis Focault? Glämm peab olema noh!

Muidu veel - oleks hästi tore Su postituste juures kuupäeva näha :) Praegu olen võibolla juba teema uudsuse maha maganud.

kb ütles ...

Ei, E., see teema ei ole sugugi vana. Kuna aasta alles noor ja see selle aasta avasissekanne, siis ei saa ta juba seepärast vana olla.

Ja teisest küljest see küsimus ei ole seepärast vana, et see on igikestev teema. Tegelikult pole vahet, kas me räägime sellistest piltidest jõulude ajal või keset südasuve, tüdrukud nendel piltidel on enamvähem samasugused. Kannavad samu väärtusi. Ma ei ole sellepärast ka kuupäevi oma sissekannetele pannud, et täna tunduvad kaks aastat tagasi tehtud postitused sama aktuaalsed kui siis, kui neid kirjutasin.

Kui nüüd ise ausalt ära rääkida, siis ma ei tea, kas ma olen juba nii ära nüristatud selliste piltide poolt või milles asi, et mulle tundus külaliskirjutaja jutt esialgu isegi ülereageerimisena. Et no ta ju eriti ei olegi paljastatud ja... Ja küllap vist asi selles oligi, sest alles hiljem märkasin tema puusanukke ja seda, et ta kampsunit kahe käega eest kinni hoiab, et rinnad ei paistaks.

Aga nüüd on mul kõige suurem küsimus see, et mida selle fotoga õigupoolest üldse öelda tahetakse. See kõik on kuidagi lihtsalt mõttetu. Stiili või profesionaalset vaataja "äraostumist" ka ei ole siin. Tundub nagu pubekate pildistamiskatse.

kb ütles ...

Täpsustus. "Ja küllap vist asi selles oligi" all mõtlesin, et küllap ma olengi juba paljude paljastuste, kõhnuste, retušeerimiste ja kõige muu sellise suhtes tuimaks tehtud, et ei oska seda enam märgatagi. Arvatavasti on samasugune lugu paljudega.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...