Natuke huumorit


Rindade kultuurilisest tähendusest olen kunagi varem kirjutanud ka siin.

2 kommentaari:

Unknown ütles ...

Hei, ma avastasin selle blogi paar päeva tagasi ja jõudsin täitsa lõppu välja, olin hüpnotiseeritud. Teema hästi tugevalt resoneerub minus kuidagi.

Minu küsimus: kas sa oled kunagi mõelnud kirjutada soorollidest kaasaegses muusikas või kirjanduses? Seal oleks küll visuaali rohkem leida, aga vaadates sinna valdkonda, on võimalik avastada ka rohkelt huvitavat?

Teine küsimus: kui olen alles alustaja ning suure-suure huviga teemasse 'soorollid' jne, siis kust võiks alustada enda harimist antud teemas?

Tänud hea blogi eest! :)

kb ütles ...

Tere, Sanna! See on muusika minu kõrvadele, kui kuulen, et kellelegi mu mõttekäigud ja teemavalik korda lähevad :) Tänud lugemast!

Ma mõtlesin terve nädala, et mida su teisele küsimusele vastata - et mida soovitada lugemiseks. Eestis on see häda, et meil väga palju selleteemalist materjali emakeeles ei ole. Eelmisel aastal ilmus Tartu Ülikooli ja Avatud Eesti Fobdi koostöös "Sissejuhatus soouuringutesse", aga minu imestuseks see poodidesse müüki ei tulnudki, vaid jagati ainult näiteks ülikoolidele jt asjast huvitatutele (mis on tobe, sest kuidas sa asjast huvitatuks saad, kui sul ei lasta sellega tutvuda). Aga see raamat on alustuseks ka natuke kuiv, kuigi annab süsteemse ülevaate sellest teemast ja kuidas seda uuritakse ja mis asju nähakse ühiskonnas probleemidena.

Veidi elulisemad ja humoorikamad ning argielu käsitlevad raamatud on "Tilliga ja tillita - retsepte Eesti feministidelt" ning "Ihakeha, lihakeha". Nendes räägivad erinevad inimesed oma kogemustest, kuidas nad soorollide stereotüüpide ja inimese kehale esitatud ootustega mingis situatsioonis on kokku puutunud ja toime tulnud.

Siis on veel kunagi 2002 aastal ilmunud Barbi Pilvre "Formaat", kuhu ta on koondanud mitmeid selleteemalisi esseid, samuti 2011 "Minu võitlused" (aga esimeses on sooteemat rohkem). Tema blogist barbipilvre.blogspot.com leiab ka huvitavat lugemist, kuigi ta enam sinna postitusi pole teinud.

Kunstis naise kujutamisest kirjutab kunstiteadlane Katrin Kivimaa oma doktoritöö põhjal valminud raamatus "Rahuvslik ja modernne naiselikkus Eesti kunstis 1850-2000".

Ingliskeelses maailmas on materjali tunduvalt rohkem. Üks hea ja suht lihtne õpikulik ja ülevaatlik materjal on see http://tinyurl.com/9avdbml

Üks raamatuid, mis mind soorollide teema jurde tõi, on Naomi Wolfi "The Beauty Myth", aga see on suht süvenemist nõudev raamat.

Ma soovitan vaadata sul ka siia http://tinyurl.com/3bslqkg Tegemist on ühe USA organisatsiooniga, mis toodab filme, mis püüavad lahti lammutada neid tõdesid, mida meedia toodab. Osad neist filmidest on üleval ka Youtube'is, aga kõiki neid filme saab tikutopsi suuruselt ekraanilt vaadata ka Mediaed'i enda kodukalt, kui filmile klikkida.

Ja tulles sinu esimese küsimuse juurde, siis ma hea meelega ootan soovitusi, mida võiks analüüsida.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...