Mõnedest välireklaamidest, mida viimasel ajal olen märganud.
Pärnu maanteel on NS Kinga reklaam, kus on näha kahe reisilise jalad. See võiks olla päris nunnu reklaam, ainult et mind häirivad paar asja selle juures.
Selge on, et neist jalapaaridest üks kuulub mehele ja teine naisele. Kuigi neile on jalga antud mõnusad linased püksid (ka naine kannab imekombel pükse - reklaamides juhtub seda suht harva, kui just ärinaist ei taheta kujutada. Aga selgi juhul on naised enamasti seelikuga kontori-outfitis) ja jala otsa reisimisel vajalikud mugavad - ja samas stiilsed - jalanõud, siis reklaami tegijad on siiski pidanud vajalikuks naist mehest kuidagi eristada. Eristamine iseenesest ei ole midagi halba, reklaami vaatab inimene ju ainult sekund-paar ja selle ajaga peab reklaam inimesele "pärale jõudma". Siin reklaamis siis peab vaataja aru saama, et üks paarike on reisil.
Nii, ja paarikesel on siis jalas ühesugused püksid ja ühesugused kingad. Aga nüüd selleks, et naist mehest eristada, teda pisendatakse ja n-ö plikastatakse.
See toimub seekaudu, et naine on pandud kikivarvule seisma. Noh, ma kujutan ette, kuidas pildistamisel vaadati, et naine ikka ei saa lihtsalt, kannad maas, seista. Et see ei ole esteetiline, kui mõlemad seal susse sahistavad. See on lihtsalt kole, naine ei saa selline "lohvakas" olla. Seepärast on parem, kui me paneme ta kikivarvule. Siis on naine nagu sätitum või hoitum ja pealegi teeb see jalad visuaalselt väiksemaks ja sääred pikemaks.
Ehk siis isegi juhul, kui naisele on antud jalga madalad jalanõud, tuleb tal pildi jaoks imiteerida kõrgeid kontsi. Vaadake kas või igasuguseid ilu- ja reklaampilte, kus naised on paljajalu. Ikka ja jälle on nad neil kikivarvukil või hüplemas nii, et pöiad oleks välja sirutatud. See teeb neist nunnud haldjakesed või plikakesed. Naine peaaegu ei puutugi maad - nii kerge on ta. Ja naine selline peabki olema.
Eks sedagi reklaami tehes leiti, et see kikivarvul olek lisab pilti aktiivsust või dünaamilisust - vaataja saab kohe aru, et reisilised on konkreetselt mingit turismiobjekti vaatamas. Aga siin ongi point: naine on turismiobjekti vaatamas kikivarvult, sest ta on nii pisi-pisike, et muidu ta ei näe. Nagu väike plika.
See taastoodab arusaama, et naine peabki olema plikalik, mehest kabariitide poolest alati väiksem.
See taastoodab arusaama, et naine peabki olema plikalik, mehest kabariitide poolest alati väiksem.
Pange ka tähele, kuidas pildil mees ja naine on asetatud. Mees seisab naise ees, naine tema taga või isegi naaldub temale, et paremini näha. Mees on toeks ja kaitseks. Väiksele naisele.
Hiljuti Tartu sõites märkasin tee ääres aga järgmist reklaami. "Shopppamaaa!" See reklaam kinnitab järjekordselt, et šoping on midagi, millega just naised tegelevad - ja peaksidki tegelema - ja et šoppamine on fun.
Aga vahelduseks üks tore reklaam ka. Ehitusmaterjalide jms kaupade pood Ehituse ABC reklaamib end Kadaka tee ääres sellise reklaamiga. Kujutage ette, NAISTErahvale on antud õigus öelda, et EHITUSasjades pakub ta asjatundlikku nõu. Näe, isegi ühe majakese on valmis nikerdanud... Aplaus!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar