Soorollide kujutamist õppekirjanduses on uuritud näiteks Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudis praeguse professori Veronika Kalmuse käe all ja pikemalt võib sellest lugeda näiteks samateemalisest artiklikogumikust.
Mida see reklaam siis õigupoolest ütleb? Selge on, et ta räägib eelkõige Eesti naisega. Selge on, et ta eeldab, et sellel naisel on probleem, et mees ei taha töölt otse koju tulla, vaid kipub ikka kuskile hulkuma minema - kuttidega baari või teistesse naistesse. Ja mida pakub toiduliit probleemi lahenduseks: vana head traditsioonilist "armastus käib kõhu kaudu" ravimit.
Muide, leidsin praegu, et ma pole ainuke, kellele reklaam silma hakkas. Naisuurimuse keskus on reklaami lausa tarbijakaitsesse andnud:
Eesti Naisuurimuse- ja Teabekeskuse (ENUT) esitas eile selle reklaami pärast tarbijakaitsele kaebuse. „Selle reklaami kohaselt on meeste roll käia tööl ja teenida raha ning naiste ülesanne olla koduperenaine ja hoolitseda mehe vajaduste eest,“ selgitas ENUTi esindaja Kadri Aavik Päevaleht Online’ile. „Reklaami tekst annab mõista, et mees tuleb pärast tööd otse koju ainult siis, kui naine talle süüa teeb ja kui mitte, siis on see naise süü, et ta ei suuda mehe eest piisavalt hästi hoolitseda, st. ei täida oma "naise kohustusi". Reklaam süvendab meie arvates soolisi stereotüüpe ja lähtub iganenud soorollikäsitlusest,“ lisas ta.
ENUT viitas kaebuses muuhulgas ka reklaamiseadusele, mille kohaselt ei tohi reklaam "eirata soolise võrdõiguslikkuse põhimõtet soolise võrdõiguslikkuse seaduse mõistes, alavääristada üht sugu ega kujutada üht sugupoolt domineeriva või allutatuna".
ENUT viitas kaebuses muuhulgas ka reklaamiseadusele, mille kohaselt ei tohi reklaam "eirata soolise võrdõiguslikkuse põhimõtet soolise võrdõiguslikkuse seaduse mõistes, alavääristada üht sugu ega kujutada üht sugupoolt domineeriva või allutatuna".
1 kommentaar:
Tere Kadri! Mina siiin! Tsauu! Daisy
Postita kommentaar