Sinu elu suurim roll

Anne & Stiil, juunikuu number, lk 58.
Grimas meigitoodete reklaam:

Punane slogan lehe alläärel: Sinu elu suurim roll on olla Sina ise, imeilusalt!


Ja seda selgitav tekst:
Grimmikunstnike ja tippmeikarite imettegev iluarsenal on väljunud salongidest, et muuta Sind - ja seeläbi terve maailm! - veelgi kaunimaks. /.../

Milline Sinu ilumuinasjutt parasjagu ka poleks, Grimasi külluslikust iluarsenalist saad valida oma rolli efektseks esituseks huule- ja lauvärve üle saja lummava värvitooni seast. Keegi ei pea teasma väikestest viperustest Sinu nahal, mida aitavad täiuslikult varjata proffide lemmikud pigmendirohked neutraliseerijad, peite- ja jumestuskreemid ning tulemust viimistlevad, meiki kinnitavad ja veekindlad puudrid. Glamuurse lõppakordi annavad teatraalsed kunstripsmed ja sädelevad pulbrid. Maailma moelavadel nähtud kehamaalingud on selle suve kuum trend, nii et lase oma fantaasial lennata.

Ja lõpetuseks: Nüüd saad iga päev oma ilu rõhutada salarelvadega, mida filmistaarid oma töös kasutavad.

Väikselt on alla kirjutatud ka, et Grimasi tooted on müügil Järve, Tondi, Mustakivi, Hiimuaa, Suurejõe, Põltsamaa ja veel mitmes-mitmes teises Selveris.

Mis see reklaam meile õieti öelda tahab? Kõigepealt lubab tekst, et need "iluarsenali" tooted on imettegevad, et "muuta Sind - ja seeläbi kogu maailm! - veelgi kaunimaks." Selle lausega püüab tekst meid võita enda poole, kasutades ära meie edevust ja egoismi - kui Sina, kes sa seda reklaami loed, oled ilus, siis järelikult on ilus kogu maailm.

Ja iga väike tüdruk teab juba muinasjuttudest ja iga naine ilukirjandusest, et "lugusid juhtub vaid ilusate naistega, olenemata sellest, kas need lood on huvitavad või mitte. Ja lugusid, olenemata sellest, kas nad on huvitavad või mitte, ei juhtu naistega, kes ei ole ilusad." ("The Beauty Myth, lk 61). Järelikult, nagu ütleb ka see reklaam, keerlebki kogu maailm vaid ilusate naiste ümber.  "Milline sinu ilumuinasjutt ka parasjagu poleks."

Oot-oot, aga reklaami slogan ütleb siiski, et minu elu suurim roll on olla mina ise. See tähendab, et ma võin olla ka ilma meikimata? Kas see siis ei olegi kõige mina-iselikum, kõige loomulikum, minu versioon?
Aga ei - reklaam lisab ka, et mina ise rolli tuleb mängida, "olles imeilus". Ja kuna tegemist on meigitoodete reklaamiga, siis loogiš, et imeilusaks saan ma vaid Grimasi tooteid kasutades. Pealegi ütleb ju tekst allpool, et "keegi ei pea teadma väikestest viperustest minu nahal", mis kõik edukalt Grimasi toodetega annab kinni möksida.

Reklaamis kasutatakse sõjale viitavat sõnavara, räägitakse "grimmikunstnike salarelvadest" ja "iluarsenalist". Pealtnäha on see lihtsalt tore ja mänglev ülekantud tähenduste kasutamine, aga tegelikult ütleb see meile ka seda, et ilu nimel ja ilu eest tuleb võidelda. Ja koleduse vastu tasub sõdida. Koledus on the bad guy.

Ja kui me veel pole veendunud Grimasi toodete hädavajalikkuses, siis meelitatakse meid kehamaalingutega. Neid on ju maailma moelavadel nähtud, seega a must.

Ja veel: teksti läbiv sõnum on, et grimmikunstnikud, tippmeikarid, profid ja filmistaarid kasutavad neid tooteid, millega saab oma välimusele anda "glamuurse lõppakordi". Püütakse luua selline eksklusiivsuse, koorekihti kuulumise tunne. Umbes nagu see, kui šampoonipudelitelt võid lugeda "Müügil ainult juuksurisalongides", mis peab tekitama tunde, et see pole mingisugune suvaline kräpp, millega ma oma pead pesen, vaid mõeldud ainult oma ala asjatundjaile ja selle tavatarbijana kasutamine tõstab mind väljavalitute sekka. Samamoodi öeldakse siis nende meigitoodete kohta, et see "iluarsenal on väljunud salongidest" ehk et eksklusiivne värk on rahva sekka jõudnud. Nüüd on õnn siis ka tavainimeste õuel.

Muide, püüdke leida mõni ilutoote reklaam, mis ei reklaamiks end selle salapärase sõna "glamuur" abil. Sellesama ajakirja järgmisel lehel reklaamib Eva Longoria "kuldaväärt ripsmetuši". Sellel on liigse duši eemdaldaja, millele tänu jääb "harjakestele ideaalne kogus glamuurset kraami ja tükid on välistatud".

Aga tulles tagasi Grimasi juurde, siis tekib küsimus, miks need glamuursed tooted salongidest väljumiseks just omale müügikohaks supermarketid valisid. Mina küll ei näe mingil Selveril mingit seost ei glamuuri, muinasjuttude ega filmistaaridega.

PS. Mul pole absoluutselt midagi nende hollandlaste vastu, kes oma tooteid nüüd Eesti turule pressida püüavad, aga esiteks on see ehe näide sellest, kuidas (ilu)reklaamid meie ajusid pesta üritavad. Ja teiseks on see kohutav näide teksti stilistikast. Ühte patta on pandud termineid sõjast (iluarsenal), ilutööstusest (tippmeikarid, maailma moelavad), teatrist (roll, teatraalsus), kirjandusest (muinasjutt) ja muusikast (lõppakord). Nagu puder ja kapsad.

Lamice - Kehad Kuumad



Selles videos on mõned kohad sarnased minu blogi päises olevatele piltidele.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...